Mitt öra

Sedan slutet av januari har jag haft problem med mitt öra.
Det känns bortdomnat på något lustigt vis. Jag hör sämre, ibland har det gjort lite ont men absolut inte sådär som öron kan göra. Och det piper, när man tryckutjämnar kan folk omkring höra det. Nu när jag trycker på det låter det som att man klämmer på en hundleksak. Jag har blivit snurrig i huvudet av det och det känns lite som att gå runt med bomull i örat.

Läkare nr 1 gav mig en pencillinkur som jag åt. Vilket gjorde att jag blev illamående och låg hemma hela den veckan. Antar att han menade att jag hade öroninflammation.

Läkare nr 2 gav mig några droppar som jag höll på och grejja med. Han sa att det var svårt att säga om det var virus eller bakterier som orsakade det hela.
Efter dropparna blev det bra en helg och sen kom det tillbaka igen,

Läkare nr 3 och 4 (den första ville rådfråga en till eftersom det såg lustigt ut) sa att det är vätska bakom trumhinnan och tålamod som krävs. Spray med nässpray 3 ggr/dag, tryckutjämna för fullt och vänta tre veckor.

Låter ju rätt bra att det inte ska vara något värre men jag har inget tålamod. Jag har haft det här i en månad. Jag vill inte vänta tre veckor till. Jag håller på att bli lite lätt knäpp och har ingen lust att göra något alls eftersom jag bara stör mig på örat hela tiden. Blä!

/Cicci

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0