Älsklingen

Att det varit alla hjärtans dag i helgen har man knappast missat. För oss är det oxå dagen vi blev tilsammans på riktigt! Jag brukar alltid ha fixat nått speciellt till den dagen men i år fanns lixom inte orken eller motivationen. Kände mig riktigt tråkig & nästan dålig när helgen va här. Men insåg ganska snabbt att det är ingen idé å grubbla på det. Vi har ju varandra & har bara gjort saker vi velat i helgen. Men...

Min underbara Älskling åkte iväg tidigt i söndags morse (ja, det fick bli söndagen) & köpte färska frallor, massa gott pålägg & färsk juice! Och det slutade inte med en god frukost. Han hade oxå handlat saker till maten han senare skulle laga. När femåringens fotboll va klar & vi kom hem fick de mat & sen fixade vi båda barnen så de kom i säng strax före sju. Så trötta efter två sena kvällar så de somande bums. Sen stängde min Sambo in sig i köket & jag hamnade i soffan.

Dörren öppnades & det luktade riktigt gott! Älskling kom & hämtade mig. Köket va släckt bara levande ljus lyste runt om hela rummet. Det va dukat för två. Vi satt oss ner & åt tillsammans, bara vi. Så gott men oxå såååååå mysigt!
Åååhh, va jag älskar dig!!!

Men va föresten god. Han va lite väl självkritisk & tycker inte alls det va nått speciellt. Menför mig kunde det bara va speciellt! Å det va faktiskt gott, inget fel alls på det. Som en laxpytt kanske man kan säga, har inte sett receptet så vet inte om det hette nått speciellt kanske. Men iaf så va det på ett ungefär det här i: Potatis, Lax, Sockerärtor, Lök, Paprika, Räkor, Granatäpplesirap eller va det hette, känns som det va så mycket i men jag minns inte... uppe på va det i alla fall smulad fetaost!

Kram Johanna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0