Vanliga vardag ;)

Så här kan en vardag se ut för mig! :)

Dusch vid ca 07:00 & frukost efter det, å sen alla morgonbestyr.

08:45 ringer jag till dagis för att jag inte hittar barnens utebyxor, femåringen hävdar bestämt att de är på dagis. Vilket oxå visar sig vara rätt, de hänger där! Skönt, då slipper jag leta mer ;)

09:00 är vi på dagis - plus minus några minuter. Där möts vi även upp med familjen S! När alla dagis barn är lämnade så ger E & jag (å L) oss iväg på äventyr.

T.ex. så kan man va på Maxis parkering 09:20 & ställa sig med bilen över två rutor & diskutera vad vi ska hitta på för affärerna öppnar ju faktiskt inte förän 10:00 ;) Prat leder sanbbt iväg på annat & klockan blir 09:55 & vi tycker att nu kan man ju åka in i garaget & börja plocka ur vagn osv.
När det är gjort klockan 10:00 så kommer vi på att vi nog trots allt trotsar våra män där hemma & packar in allt igen för att åka till ikea som planen egentligen va ;) (Om E säger att det va jag som proppsade på att åka dit & jag säger tvärtom att det va E så känns det ju lite mer ok!) Storhandlingen som skulle skett efter alla småaffärer & lunch på maxi skulle nu ske efter 14:00 & tillsammans med våra totalt 5 barn. Får vi bara komma till ikea så löser vi det där sen. Vi har ju inte bråttom. Nä just det.

Klockan nångång, minns inte, så är vi iaf på ikea. Blir ett varv i ikanohuset & lunchbuffé på chili wok eller va det heter. Gott iaf! Även en runda inne på ikea & massa saker följer me hem :)

Vid 14:00 landar vi på dagis igen & hämtar 4 glada barn! :) Åker vidare till maxi där vi va 14:20. Där kan man minst sagt säga att vi storhandlade, varsin proppfull vagn & med muta till barnen om glass efteråt. Tyvärr lyssnade inte bus femåringen vidare värst bra & säger man att det inte blir någon glass då så kan det ju tyvärr inte bli det heller
:( Kände mig hemsk men gör man inte som man sagt så känns det bara som tomma hot & det är väll faktiskt ännu hemskare. E lovade mig at jag inte va så hemsk iaf så jag körde på det. Tvååringen & jag fick glass. Femåringen fick tyvärr ingen. (Tur han har en snäll kompis som bjuder! Så omtänksamma mot varandra!)

Vid 16-hugget va vi klara med alles men himla puckat att man itne kan lämna tillbaka E´s vagn i garaget utan den skulle stå där vid ica-entrén. men jag lassade över allt i min vagn, E trodde inte riktigt på mig, men det funka med endast ett liiitet ras. Så med ÖVERFULL vagn & fyra barn gick jag till våra bilar, satt in alla barn i min bil & började lassa in påsar i bilen :) Måste säga att jag är lite impad över oss själva! Det gick faktiskt riktigt bra!

När vi ska åka får jag ett missat samtal från sambon. Ringer upp honom på vägen hem så han kan komma ner & bära åt oss. DÅ blir vi avslöjade. Eftersom han inte fått tag i mig så va väll tydligen det mest självklara att å något svar på var jag höll hus att ringa till E´s sambo. Suck. Missförstå mig inte, jättekul om de pratar men kanske inte när vi skyllt på varandra som anledning att åka till ikea ;) Men de tog det himla bra tror jag, sambon skrattade mest åt mig å sa lite ironiskt att han förstååår att begäret är stoooort, att suget bara draaaar oss dit. ;)

Väl hemma plockades mat in & taco fixades ihop. Efter maten rullar en maskin tvätt & alla golv är dammsugade & skurade. Tänk va mycket mer man fixar en tisdag utan att knappt va hemma än en måndag när man är hemma hela fm & ingenting blir gjort!

En helt suverän dag iaf! Underbart att få ha det så här bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0