Jag orkar inte riktigt..

Jag håller på och kraschar. Jag är trött, gnällig, arg, elak och oerhört ledsen Just nu orkar jag inte. Det känns som det är jag mot världen. Som tur är har jag två trogna vänner som står på min sida mot resten världen. Lyssnar, tröstar, låter mig tjata om och om igen om samma saker och gråta en skvätt. Jag har inte tid till allt som jag vill och känner att jag kanske måste lösa på något vis. Välja stad? Välja bort vänner? Eller kanske bara få lite vårsol och mer energi?

Helgen har bestått av tre stora bråk som tagit all min energi.

En kompis som är sur över något, jag vet inte riktigt vad och har bett om ursäkt utan att jag vet om vad jag har bett om ursäkt för. Jag tror inte heller att jag faktiskt betett mig illa här. Och för min del har vänskapen verkligen fått sig en törn.

Ett andra bråk med min älskade syster. Jag var dum, hon var envis, vi rök ihop i århundradets gräl men det är också helt upprett och vi älskar fortfarande varandra över allt annat.

Sen blev ytterligare än vän sur.Jag förstår henne (även om hon inte tror att jag gör det) och skulle reagerat lika dant. Samtidigt som jag visste hur hon skulle reagera innan jag gjorde som jag gjorde. Jag kände att jag måste få göra saker som jag vill utan att alltid bara tänka på alla andra. Det känns inte alls kul att såra henne men problemet är så pass mycket större. Vi har i alla fall rett ut det, tror jag och jag har förklarat varför det blev som det blev, precis som jag tänkte innan jag gjorde som jag gjorde. Hon sa iaf att hon förstod. Men jag vet inte om hon gjorde det bara för att hon inte ville förlora en av sina få vänner eller om hon gjorde det för att hon förstod och förlät.

Som en kompis sa. Det är i alla fall tur att dina vänner inte är lika långsinta som du. Och jag kan bara hålla med!

Men nu mår jag illa och tårarna rinner lite då och då och det känns inte riktigt som jag kommer ihåg hur man andas. Men ett första steg till att må bättre än nog att krypa i säng. Ett andra blir att tillbringa morgondagen med världens gladaste tjej. Jag behöver lite sån energi nu. Och ett tredje blir att ta tag i några av de sakerna som stressar mig..

/Cicci

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas att du fick en riktigt god natts sömn! Det behövs! Å sen tycker jag inte att du ska behöva välja den ena eller andra, men sen tror jag oxå att vår & sol är mer välbehövligt än någonsin just nu!



STOR KRAM!

2009-02-24 @ 08:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0